Open Post-Doc position Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences, University of Piacenza

FACULTY OF AGRICULTURAL, FOOD AND ENVIRONMENTAL SCIENCES
UNIVERSITY OF PIACENZA

Open position

TITLE OF THE RESEARCH PROJECT: Animal nutrition and feed evaluation.

BRIEF DESCRIPTION OF THE RESEARCH PROJECT: The project will regard research activity in the field of animal nutrition, with specific connection to physic-chemical-biological and nutritional characterizations of animal feeds, to the digestive and metabolic utilizations of nutrients, and to the study of nutritional and feed manufacturing technologies that have an influence on animal production efficiency and welfare as well as on safety of animal derived-products for the consumer. The candidate should be able to plan, develop and finalize experimental trials with the final aim to publish scientific papers on international Journals with high impact factor.

DURATION: one year; can be renewed. TUTOR: Prof. Antonio GALLO
SEAT: Piacenza

TITOLO DEL PROGETTO DI RICERCA: Nutrizione animale e valutazione degli alimenti.

DESCRIZIONE SINTETICA DEL PROGETTO DI RICERCA: Il progetto riguarderà attività di ricerca nell’ambito della nutrizione e dell’alimentazione animale, con specifico riferimento alla caratterizzazione fisico-chimica-biologiche e nutrizionale degli alimenti zootecnici, all’utilizzazione digestiva e metabolica dei principi nutritivi, e allo studio di tecnologie alimentari e mangimistiche che abbiano un’influenza sul rendimento produttivo e sul benessere degli animali nonché sulla salubrità dei prodotti di origine animale per il consumatore. Il candidato dovrà saper pianificare, sviluppare, condurre e redigere prove sperimentali con l’obiettivo finale di pubblicare lavori scientifici su riviste internazionali con elevato IF.

FINANZIAMENTO: Progetto di ricerca: Sistema integrato e ottimizzato per migliorare la sostenibilità delle aziende zootecniche

DURATA: annuale, rinnovabile. TUTORE: Prof. Antonio GALLO
SEDE: Piacenza

Web: https://progetti.unicatt.it/progetti-ateneo-milano-brescia-piacenza-e-cremona-assegni-di-ricerca-legge-240-2010-art-22#content